The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

In deepest darkest December

Kategori: Allmänt

Helt skadad av norska språket. Varje gång jag skriver något med c så tycker jag det ser fel ut. Och dessutom tkr jag att svensk text ser så finsk ut med alla dessa ä och ö:n.

Klagade ju på att jag inte sett någon snö. Några timmar efter det inlägget (under natten till ons) så fick jag en fin födelsedagspres i form av 1,5 dm snö. Sen inatt kom det ytterligare typ 1 dm blötsnö. Och nu regnar det...behöver jag säga miserabelt eller fattar ni ändå.

Ok, så jag fyllde 28 år i onsdags. Har svettats över det ett tag, va fan, känner mig fortfarande som 20, varför ska tiden gå så snabbt? Aja, det var en ganska bra dag. Red lite efter jobbet och sen käkade jag lite middag med norska familjen in the mainhouse, så det var mysigt.

I helgen blir jobb.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Känner dig som 20? Nåväl, då är du väl inte äldre än så i hjärtat fast du har mer erfarenhet än en tjugoåring, vilket smäller ganska högt! Det är bara utsidan som åldras, inte själen!! Kramisar.

    2011-12-10 | 21:36:36
  • Miriam säger:

    Men va fan!! Det ær ju utsidan jag vill ska hålla sig ung ha ha. Jag menar att jag kænner mig hungrig på livet som en 20:åring. Det ær så mkt jag vill gøra innan jag måste lugna ner mig och stadga mig ha ha.



    kram

    2011-12-11 | 13:06:04

Kommentera inlägget här: