The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Det lackar mot jul =)

Kategori: Allmänt

Imorgon kommer Irma, Eva och coco och på lördag ska vi fira jul och ha det bra och käka mat och godis som jag efter mkt svett och stress fått tag i. De har ju inte så mkt julmat här känns det som. Men dom gillar sin Ribbe och Pinnekött (ser gross ut). Jag antog oxå att de, som vi svenskar, är tokiga i lussebullar men ack nej. Och vet ni vad saffran kostar här? 85 nok!!!!oh lord, jag importerar med Irma istället. Kul när jag skulle ta reda på fakta från peder "äter ni inte lusseboller (bullar på norska)?? Du vet, GULA bullar??!!" Peder blev otroligt nöjd (som han alltid blir när han hör och får säga ett konstigt svenskt ord som tex lussebullar) men nej, de hade han inte direkt hört talas om eller smakat...

Ska bjuda dem på några när vi bakat dem på lördag, blir säkert en hit. Eller så blir det som när man tar saltlakrits till scotland, total katastrof.

Ska bli lite skönt med ledigt och helg och dricka vin och skvallra med the ladies =).

Nää nu måste jag städa lite.

GOD JUL på er allihopa =)

(jag tryckte på nån konstig knapp, det är därför första delen av texten är lite konstig)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: