The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

30 Desember

Kategori: Allmänt

Ja, allt ser konstigt ut när man byter ut c till s. Sigaretter...??!! Men det är så jag är lärd nu ha ha.

Jobbat satan idag. Ska jobba imorrn, men inte satan. Imorrn är det chill och ingen kundetid så då kan man pyssla med hundarna i lugn och ro.

På kvällen ska jag till the mainhouse och äta middag med dem. Det ska bli nice med tanke på att jag trodde jag skulle få fira in 2012 (som ska bli det grymmaste året hittillls) helt själv med en rädd kråka och en skällig padda.

Förbannar smällare och raketer. Det är så slitsamt att ha en skotträdd hund, och då menar jag SKOTTRÄDD. Venca var oxå smällarrädd men bara hon var inomhus var det ok. Penny stressar runt och piper och försöker gå in och gömma sig i trång utrymmen och blir helt i upplösningstillstånd. Och att få ut henne för o göra ifrån sig är en kamp. Skaffade ju några tabletter som skulle ha lugnande effekt på rädda hundar men man måste börja ge dem 3-4 dagar innan och kaxig som jag var så tänkte jag att "det hörs inga fyrverkerier hit ut" och "man hör dem säkert inte in till huset heller" och "hon har ju blivit så mkt bättre med ljud sen hon flyttade hit då vi har en skjutbana på andra sidan berget och det ekar rätt bra".

Ska bara hämta kniv och gaffel och äta upp mina ord.....

Fattar inte hur Emetin klarade detta förra året, då höll det på av och till i typ 3 veckor innan och 2 veckor efter nyårsafton. I edsberg är dom GALNA på o smälla av bomber. Total pennytortyr. Här har det bara varit jobbig i 2 dagar nu och jag står knappt ut med att se henne så rädd. Men äta kan hon, fast när hon stod o väntade på maten i köket så hade hon rumpan mot en skåpdörr och hela dörren skallrade. Men hon kan minsann proppa i sig middag. Dagen då penny inte vill ha mat då är det illa ha ha. Hon äter no matter what!

Tänker inte köra nån sammanfatting av året. Allt finns i bloggen, jag har inte missat mkt ha ha. Nästa år betyder nya äventyr och massa spännande grejjer. Detta år var mkt naturnära och att jobba massor och spara pengar och slita sig loss lite från vardagen.

2012 ska bli kanon, och jag ska försöka ta vara på varenda dag med alla dem som jag håller i mitt hjärta. Nu gäller det att ta vara på tiden på riktigt.

Mina nyårslöften:

1 Massera penny varje dag (iaf tills jag drar hem till sthlm)
2 Motionera mer (svårt när man jobbar 12 timmar om dagen typ)
3 Lära mig att rida ännu bättre (går lite ihop med nr:2)
4 Inte hata så mkt, inte ha så mkt avundsjuka och inte jämnföra mig så mkt med vad alla andra har. Uppskatta det och dom jag har i mitt liv.
5 Skaffa en ny bil som inte ska krockas eller brinna upp (snälla, jag begär så lite)

Säkert fler saker som jag skulle vilja lova mig själv och sen aldrig lägga energi på att uppfylla men detta är saker jag tänkt på länge så det ska minsann ske. Man måste bara anstänga sig lite xtra.

x

Kommentarer


Kommentera inlägget här: