The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

omg omg omg omg

Kategori: Allmänt

Vanliga neurotiska jag här ha ha. Nää men nu är det typ 2 dagar kvar tills min laseroperation (yay). Jag har tänkt ganska mkt på hur skönt det kommer bli efteråt, men absolut inte på själva ingreppet (även om jag vet att det inte kommer göra direkt ont. Jag oroar mig nästan aldrig för smärta för jag är ju piercing och soon to be tattoo freak ha ha). Men jag undrar hur det ska bli efteråt, hur länge jag kommer vara grönsak osv. Jag har ju ledig hela fredag, lör och söndag så jag kan relaxa ordentligt som tur är. Emelie flyger hit från hembyn och ska guida mig när jag går från läkaren och även ta hand om de älskade hundarna när jag är veggie. Jag kommer ju få massa sömntabletter och grejjer och då kan man ju sova hur länge som helst....who knows?

Ska bli så jävla skönt för just nu går jag runt i obekväma glasögon med repor på hela glasen. Not pretty! Men va fan, jag tänkte inte köpa nya i början av sommaren för o ha dem i några mån. De är ju inte gratis direkt!

Gick en lååååångis med Penny, Dina och Makker nu på kvällen. Hade modigt nog de små i flexi och penny i vanligt (såklart) och det gick som smort, no biggie. Man är ju van vid att gå med 8 eller mer. Dock inte i flexi, det skulle vara en syn. Men problemet är alla människor här uppe på berget. Eller ska jag säga hundägarna. Börjar med att nån kommer cyklandes med sin lösa g.s på en tight gångväg. Väntade hon tio sec så vi kunde gå undan lite? Nej nej, och sen han som kommer med sin dv.schn (översexuell hanhund). Vi går undan och jag står och tränar med mina och de sitter som små ljus med allt fokus på mig (mind you att jag står typ i diket för vägen var smal) och då ställer han sig brevid oss med sin hund ca 1,5 meter från oss. Inte för att nån av mina är aggressiva men snälla. DU STÖR OSS!!!! Såklart sa jag inte det för jag vill inte skapa osämja men va fan han står där i typ 1 min, och sen såklart klassisk replik "er det tisper?"......Detta händer nästan varje gång jag är ute och går
den rundan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: