The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

hei

Kategori: Allmänt

wow! Jag antar att bristen på info om mitt liv och leverne visar att jag har mkt för mig, för mkt för o sitta och knappa på datan stup i kvarten. Har varit mkt nu på sistone. Jobbade slutspurten på kenneln (nu är vi tebax i normala tal och jag kan börja storstäda efter 3 mån mayhem), sen drog jag och Dina till byn vår, STHLM <3

Sekunden jag satte mina fötter på svensk mark ville jag tillbaka till Norge. Inte för att Sverige inte är ett flott ställe men allt känns så tråkigt och vanligt. Jag är ju ständigt på jakt efter ett liv utanför den trista vanliga rutinvardagen. Även om det säkert oxå e skönt...nångång....kanske...får se..

Anyways, jag vande mig snabbt vid hembyn och allt man kan hitta på där. Hann knappt med hälften av det jag ville göra och träffade en bråkdel av de jag ville träffa men jag lyckades vara ute nattetid en hel del så jag tror jag sov typ 15 timmar på 3 dagar. Övrig dagtid var jag ute och rattade emelies volkswagen på ortens vägar. Vi var bla på Greyhoundracing i åkersberga på söndagen. Det var ett toppenkul söndagsnöjje. Många fina hundar och spännande löp. Vi spelade till och med lite. Summan man vinner är mer en symbolisk en, det är ju mer som en aktivietet för rasen mer än blodigt allvar....iaf här i sverige måste jag understryka.

 Jag måste ju bara skryta om hur duktig Dina var när vi flög upp till sthlm. Hon var klockrent lugn och stabil. Vi gled runt i taxfreen och handlade, satt vid gaten och chillade, gick igenom säkerhetskontroller och sist men inte minst själva flygturen som hon sov sig igenom i den på gränsen för lilla väskan. Hon var till och med in på Starbucks med mig på Arlanda. Hon är en globetrotter min lilla pärla.
 
Kom på Torsdagkvällen och drog tebax måndag morgon. Bilade tillbaka med päron och hundar och en miljon grejjer jag köpt i Sverige. Jag körde pappas traktorvolvo (automat) i ca 12 mil. Han körde typ 40!!! Jämnt och bra, jag som sa att jag skulle köra hälften ha ha, blir så om man krökar och inte sover på en helg, då pallar man inte länge...men fan va sweet det va med en automat, kanske blir en sån när jag ska köpa ny =).
Bilresan upp hit till norge gick oxå toppenbra. Hundarna sov mest i den gigantiska utrymmet bak i pappas bil. SOm han för tjejernas skull förädlat med tonade rutor. We like!!

Går superbra med Penny oxå. Har inte riktigt kommit in i vardagen då päronen är här och allt är lite trångt och ofokuserat. Men det kommer bli superbra, hon är så lätt att ha att göra med och har mest reagerat på allt nytt med lite nyfiken/smått rädd inställning. Var med en snabbis på kenneln och kikade oxå. Hon är ju rätt rakt på men backar snabbt om det blir tokigt. Så annorlunda än Dina men ändå så funkar det så bra. Och hundarna kan inte vara mer bekväma med varann, helt sjukt. SOm ingen tid har gått sen de senast sågs. Jag som brukar få passa lite på avundsjuka och vaktiga Dina behöver inte oroa mig alls. Vaktar varken mat eller tugg. Ställer sig under pennys mage, hoppar gärna upp i sängen och ligger brevid varann ect. Så skönt.

tell u more latter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: