The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Fredag.................................................igen =p

Kategori: Allmänt

ha ha, va ere med detta liv? Bara massa fredagar. Bästa dan på  veckan. Särskilt när jag hade ett socialt liv och gick ut och festade eller minglade...nu är det en bra dag för man får sluta 4 och sen slappa sönder sig själv. Brukar ta en långprom. Idag fick bara penny gå med för det regnade och vi ville inte släpa med ankaret Dina på färden.

Lite sorgsen för jag hade ganska skojj och upplivat i sthlm på ett annat sätt än här uppe. Ute sent, ägde natten, träffade intressant folk. Fan här är man singel tills man dör, och första dan i sthlm så träffade jag en snygging, dock kanske inte korrekt tidpunkt i hans liv heller men still, nöjd med lite flört även om det bara var en liten stund.

Aja, it is what it is...

Åhh ska jag reflektera lite mer över sommaren? Hmm det gick som jag tänkt mig. Ganska kul oxå, jag utmanade mig själv med att ha ca 130 bollar i luften och det funkade fint. Älskar när jag upptäcker nya sidor hos mig själv, känner mig starkare än igår. Trist va att hela sommaren gick i dödens tecken. Lilla hönan dog, min kylling sandy dog, Duvan jag hittade på gräsmattan som kitty lemlästat igårkväll, massa folk dog i en massaker och 2 hundar på kenneln dog...men så är ju livet. Ju längre man lever desto mer död möter man. Man måste bara uppskatta stunden, just nu och de man bryr sig om, inte spela nått jävla spel om "om inte den personen ringer mig så tänker inte jag ringa den" och bla bla. Du kan inte alltid veta om en person du bryr dig om bryr sig lika mkt tebax. Du kan bara älska dem och hoppas och inte hålla igen på det du känner. För känns det inte bättre i slutändan, att veta att du gav allt trots att du failade??

Vi gav allt till den senaste hunden som dog på kenneln. Men ändå failade vi. Peder hann precis hem, jag och mali skulle åka några dagar senare och det kändes bokstavlig talat som the last day of summer och vi hade klarat det galant men sen får vi in nån jävla magsjuka och såklart får den 14 åriga såååå otroligt skruttiga dv.schnauzern viruset och blir sjukt dålig på kort tid. Vi var hos vet och allt efter bara 24 timmar men dumt nog så hade de henne bara över dagen och när jag hämtade henne så var hon fan ännu slappare än när jag lämnat henne. Skyller på mig själv som borde bett dem lägga in henne över natten (fast händerna är rätt låsta när det inte är ens egna oförsäkrade hund, jag kan inte ta beslut för alla lixom), sen när jag ringer och vill att de ska hämta henne så snabbt de kan så har de rest bort utan en endaste som kunde hämta henne. Vem gör så mot sin 14 åriga hund? Hon bodde till och med på kontoret men när natten kom så förlorade hon kampen och dog (i prinicp) ensam på ett främmande ställe utan nån hon kände sig trygg med.  Så sorglig historia.....

Visade sig senare att hon varit dålig länge och att ägarna inte räknade med att hon skulle överleva så länge tilll......de glömde och säga att hon hade cancer i magen......inte ens när jag ringde innan vetten och frågade om hon brukade ha problem med magen så kunde de klämma ur sig denna info. De lämnade henne fast de visste att hon kunde dö. Vad hände med avlivning?? Varför ska en hund självdö?? Hos oss!

Aja, en saker är säker, man glömmer inte en sommar på Baerum kennel i första taget =)

Nu ska jag sitta och glo lite på penny, hon är så söt och fin =)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Vaddå Sandy e död?? Är det gula kyllingen?!! Asså vilka jävla miffon som ägde den där hunden, vad ruttet att låta den lida och dö ensam på det sättet istället för att vara med den när den somnade in INNAN plågorna blev för stora. Tvi :(((



    ucm



    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    2011-08-20 | 12:30:35
  • miriam säger:

    mmh sandy var den gula kyllingen. Hon hade major fel på ena benet så jag avlivade henne innan sthlm.



    Ja jag tyckte oxå det var rätt dumt, de hade haft henne i 14 långa år, då kan man väl anstränga sig lite mer lixom??



    xoxoxoxo

    2011-08-20 | 17:55:50

Kommentera inlägget här: