The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Epic kennelmoment

Kategori: Allmänt

Jag och Mali brände runt och med ett får inne i Pick-upen (better known as the HILUX). "Ursäkta att jag svajjar men det är galet att köra runt med ett bräkande får inne i bilen". Vi var uppe och kollade in sommarbetet där 36 får går just nu. Vi ska åka ut dit och fixa med dem nu när Katie är borta. Fåret (eller SAUUUUUUUU som det heter på norska och som vi sporadiskt går och ropar ut ibland) haltade så vi tog med det till gården. No biggie, vad jag har förstått så är det standard för att det ska vara en epic kennelsommar...

Gillade när vi var på väg tillbaka och jag får den briljanta ideèn "vi stannar på Ica maxi så kan vi handla lite grejjer" och Mali bara "ehhh vi har ju en sau i bilen" åååh just det, jag glömde det, trodde det var en hund ha ha. Vi börjar bli lite trötta nu men vi har en vecka kvar med högtryck sen planar det ut lite. Jag gick på pedantiskt högvarv idag så vi städade foderrum, rensade vid betongkanten och jag spolade alla grusburar med högtryck + allt annat som ska göras dagligen, snap!!!!

Sen när jag och Dina tog kvällturen så hjälpte vi till att valla lite mer sauuu som skulle ner till större hage vid gården. Dina springer bakom och driver på, så jävla sött!! Min lilla vallhund. Men hon vågar absolut inte konfrontera ett får, så hon håller sig på lagom avstånd vilket är bra.

Ååååh på ett sätt vill jag inte att sommaren ska ta slut. Inte för det underbara vädret (som dock har varit ganska fantastiskt sista veckan) men för att det är så mysigt och sån upplevelse som inte kan beskrivas. Hela gårdslivet lixom...Aja, än är det lite kvar =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: