The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

bilder

Kategori: Allmänt

Nääääääääääääää jag pallar inte att lägga upp bilder men jag vill klaga på att jag bara har bilder i var och varannan dator och nu hade pappa samlat ihop de dom hade på deras datorer till en liten stick. Men även om det var över 400 bilder så saknar jag massor. Varför ska det kännas som om man förlorar bilder så känns det som det inte hänt? Jag hade masssa bilder på Helenas dator som jag hade när jag bodde i hagalund och Råsundavägen men ack nej, tog jag till vara på dem? Nej! Sa jag till henne att jag hade bilder på datorn? Nej! Så nu är den datorn borta för alltid och massa bilder som var inne i den för jag festade som en liten tok när jag bodde där. Massa bilder från första skottlandresan och allt. åååååhhh dumma mej. Men det har hänt, för jag har ju fortfarande ett minne men det var verkligen good times på den tiden...aja, iväg o skapa nya minnen helt enkelt.

Idag har jag gjort piss. Ja jag har inte GJORT/MADE piss dårå, utan bara varit oföretagsam. Var på lite hike med pina (pennydina) och det var toppen. Träffade en kvinna med 2 golden tikar som var superlugna och snälla. Penny vågade inte ens hälsa på dem, så kaxig är hon. Kvinnan frågade varför jag inte hade mina hundar lösa? Koppeltvångat är ju upphävt. Eh "för att det här är en greyhound och de jagar så satans mkt" svarade jag. Även om det är mest Dina jag skulle vara nojjig för o släppa lös nånstans. "Jaha, men man måste ju bara chansa" sa hon. Really? Vem vill ha en greyhound löpandes amok på landsbygden? Inte jag iaf. Hon kan ju dessutom bryta benen när hon flyger fram och jagar nått.... aja,det blir inget sånt här iaf men fint med nån som tycker hundarna inte ska vara kopplade he he.

Skulle rida lite för första gången på evigheter men nån han före mig. Aja, kanske i veckan då, vill ju komma igång igen.

Imorrn ska jag iaf jobba heeeeeeeeeeela dagen. Kan inte vara ledig, känns verkligen som jag slösar bort mitt liv. Visst, jag är med hundarna och det är fint och vi går på tur men resten av tiden ligger vi ju bara o sover typ. Nää tack. Jag älskar o jobba. Jag kan inte ha en hel ledig helg. Förutom förra helgen så har jag inte haft en helt ledig helg utan att jobba en sekund sedan...skottlandsresan....i MARS  ha ha.

ha en fin helg nu alla mina kära.

Kommentarer

  • Margaretha säger:

    Visst är man sugen ibland på att bara släppa snöret! Utefter en strand eller skogsväg eller annat till synes fritt ställe! Men man vet ju aldrig med dessa snabba individer...Inhägnat känns tryggast trots allt. Jag är såg glad för att vi har ett par sådana ställen!

    2011-08-21 | 14:05:06
    Bloggadress: http://mittlivsommatte.blogg.se/
  • Miriam säger:

    Jamen eller hur, kænns tryggast + som sagt skaderisken i deras framfart. Penny får alltid massa skrubbsår och revor på benen.



    Hade hand om en gammal kappis från new york før några år sen och henne hade jag løs før jæmnan på ålderns høst. Det kænns helt galet att tænka om penny. Jag var væl mer risktagande førr =P



    2011-08-21 | 17:33:51

Kommentera inlägget här: