The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

trevlig fredag

Kategori: Allmänt

Så härligt. I helgen är jag ledig förutom lite stängning imorgonkväll men det är helt ok. Ska ta mig ner för backen och kolla om det finns nån drop-in tid för o klippa topparna. Kostar säkert skjortan oxå, men nödvändigt ont, det är fan 5 månader sen sist. Brukar klippa håret var annan månad ju, nu är det bara svinto lixom.

Åt tonfisk och nudlar till middag, varför ska jag slösa alla den goda maten jag köpte igår när jag ändå inte kan känna smaken av den? Fucking head-cold!! Nepp, nu ska jag bara äta äcklig mat tills jag kan känna smaker igen...

Skulle gå på tur,gick på tur och ångrade att jag gått på tur när hundarna (särskilt Dina) blev helt svarta och blöta och grusiga på magar och ben, det är fan bara sörja på vägarna här ute just nu, gaaah, ska blixtträna hundarna att gå på låda så de håller sig rena tills våren har torkat upp allt he he. Jag har blivit mer och mer kinkig med skit hemma, tror det är för att det är så mkt smuts och grejs på jobbet, jag vill inte ha det så hemma oxå.

Börjat fundera en del på gamla hundar. Dina börjar bli gammal. Än är hon fräsch men jag nojjar för den dagen hon luktar äckligt och blir rutten och stapplig. Häromdagen träffade jag den äldsta hunden jag någonsin mött. Han är 17 år, WOW lixom. Och inte så galet rutten heller, helt döv såklart men annars helt ok. En strävhårstax. Sega som tuggummin den där sorten.

På söndag ska jag vara med och klippa får. Fan va spännande det ska bli =)

lite pics från senaste:

åka tåg......så jävla trist

men bra utsikt

mcd frukost på arlanda, ett måste i sagan "tvillingarna åker utomlands"

vi åkte med tomma väskor


The filling station

Några av shoppingkassarna...


george square by night

Millenium Hotel i bakgrunden, jättebra hotell, centralt och fint.

sista starbucks caramel macchiato i handen, för den här gången..

yes, we were there...tack klm för min dödsångest mellan sthlm och amsterdam, jag åldrades 20 år typ..

ha en trevlig helg allihopa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: