The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Shitty mood

Kategori: Allmänt

Som ni märker så är jag inne i en positiv fas för tillfället....eh

Dagen var bra men jag hatar när man går upp, äter frukost och kollar teve i hundra år, sen gör man sig iordning och när man väl kliver ut genom dörren så är man gris-trött redan, och vill in och sova ett tag. Så oproduktivt.

Träffade Petra, svensk/amerikanska tjejen jag träffade för ett tag sen. Vi är ju båda nynorska och knaglar oss fram med att lägga in norska ord i meningar och känna oss duktiga för att vi anammar norska kulturen. VI fikade på enda öppna fiket i norge...typ. På söndagar är nämligen allt stängt. ALLT!!!! Storsentret, Ica maxi, u name it. Kiwi (typ som matnära) har en liten kioskliknande del som dom öppnar endast på söndagar där det finns de nödvändigaste såsom mjölk och bröd och sånt. Clearly så hade dom inte röd hårfärg och starbucks seattle mini-is latte där (dah), ändå så svepte jag ett argt varv genom denna lilla kiosk. Fuck! Jag som var pepp på o färga just idag. Vi hade med oss småtjejer i bilen för vi var och åt lite hos petras bror som bor på andra sidan dalen och när de hörde att vi hade lamm här på gården tändes ett hoppfullt ljus i deras små ögon så hela skocken på 5 kids fick haka på på en lite ståvi-tour. I bilen var jag såklart lite klagig över ofruktsamma jakten på hårfärg

Liten norsk tjej: "Vilken faerg ska du ha?"
Jag: "ehm rött...
Liten norsk tjej:" Hvorfor ska du göra det? Håret ditt är ju redan rött??!!"
Jag: "Ja he he, det är lite ljust uppe på huvudet bara (klappar på de minst 2 cm långa råttfärgade utväxten på huvudet)"

Tjejerna såg lite fundersamma ut. Såklart, man tror alla vet hur grejjen med hårfärg funkar men detta var typ tjejer på 8 år, såklart inte, de vet ännu inget om den eviga jakten på den obefintliga utväxtranden, bless their innocent hearts. Jag har färgat håret sedan jag var 12 år så för mig är det lika naturligt som att borsta tänderna typ. Har varit dålig på senaste att hålla efter utväxten, men det är för jag inte hittat perfekta shaden än. Jag hoppas på denna nya färg jag hittat på ica maxi.....måste ge mig ut på vandring efter den i veckan.

Aldrig att jag går till salongen nere i byn och färgar. Inte som hon misshandlade mitt huvud när hon klippte topparna. Hon skulle säkert kunna fräta bort håret bara för att jag är svensk eller nått. Och sen säger hon "åh nydelig faerg du har, men inte här uppe" och knackar på min naturliga hårrand.....takk så kjempemkt dårå...

Ska nog aldrig ha helg. Härligt o göra andra saker än kenneln ibland men jag älskar rutinerna som mina dagar har när jag jobbar. Som tur var jobbar jag nästa helg =P

Har blivit hjärnskadad av att ha lyssnat på Adele hela helgen. Om och om igen. Känner mig bitter, glad, ledsen och hämdlysten
...."Your gonna wish you never had met me". Men ack vad jag älskar den tjejen och hennes röst, hon påminner mig och Uk och om Lottie <3

Trevlig uke allesammans

Kommentarer

  • Marre säger:

    Haha det är så roligt, man är så positiv varje gång det är hårfärgningsdags! Man tror att "Den här gången kommer det blir asbra", men så blir det inte så bra som man tänkt sig och så börjar man om.

    Så har jag också hållit på sen jag var 12 ;P



    Kraaam

    2011-04-13 | 20:38:01

Kommentera inlägget här: