The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

pricey

Kategori: Allmänt

OMG jag kan inte säga det för många gånger. Det är så.jävla.dyrt.med.mat.i.norge!!!!! Såååå jävla dyrt!!

Köpte en chockladkaka, en lite påse pulverpadder och 5 pack sandwiches, 109 nok!!!!!!Blam!! För man är lite småsjuk och vill trösta sig med lite glass och gottis. Dessutom, Ica Maxi voyenenga, så jävla dåligt skyltat. Jag läste noga vad glassen kostade, jämnförde paket och kom fram till att det måste va den som kostar 19.90, inte så farligt men det är ju 5 små glassar. Sen vid kassan blev det svindyrt och jag tänker inte tråckla runt med en kassörska som bryter heavily på thailändska, jag förstår ju nätt och jämt norska så brytningar klarar jag inte av att förstå typ alls. Nää det är ju inte värsta big dealen, då vet jag nästa gång, glass är pissdyrt, end of story! Vilken glass du än tar. Ska ta b and J nästa gång, kostar bara 63 och den är ju svingo (glassen jag köpte idag kostade 45.50). Har väl blivit lite för van vid Sverige och Skottland där det är så mkt billigare. Sa till pappa att jag skulle gå på REA på coop när jag var i sthlm, det är ju som REA för mig jämnfört med här. Tänk o ha barn här, så dyrt, fast då tänker jag ju i svenskt perspektiv. Är det dyrare tjänar du ju mer. Jag gör ju inte av med speciellt mkt cash så egentligen är det inget att bråka om.

Malin- om du läser detta. En liten norsk skvallertidning kostar 45 nok!!! Mitt ansikte lös upp när jag fick syn på den, sträckte en skakig hand mot den för att undersöka eventuella skvallerfrosseriet, såg priset och la besviket tillbaka den......det finns ju internet om man vill hänga med. I skottland kostade en BRA skvallertidining typ 1 pund, aka 11 sek. I was in heaven I tell u.

Just det, bokade tid för o klippa topparna, very basic...600 Nok. Men faktum är att det är så värt det, håret är viktigt. På onsdag blir det bort med en halv decimeter.

Nää nu ska jag gå ner och hälsa på hundarna i kenneln och natta dem, bebisarna <3

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Nähäää, vad sjukt med glassen och skvallret, typiskt att allt man gillar ska vara så dyrt i sverige o norge. Smakar det så kostar det liksom :/ Blir bitter när jag tänker på att jag kan få nästan 4 st Star, Heat eller Now i UK för priset av EN sådan tidning här hemma! Oh well...vi köper lite grejer när vi kommer o hälsar på så sparar du lite i alla fall :)It´s TEA TIME!!!! Ha ha ha, Pauly D :p



    xoxoxoxoxoxoxo

    2011-04-02 | 21:40:49

Kommentera inlägget här: