The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

påskferien är här

Kategori: Allmänt

Påsken har en ny innebörd detta år. Idag började det fyllas på med hundar och katter och imorrn blir det ännu mer.  Det blir fullt hus i kenneln. Kul det ska bli. Och kul att få jobba med min kusin/mentor Lina och en tjej som jobbat här tidigare som heter Kjersti. Ska som vanligt bli lärorikt att jobba med andra.

Igår hade vi kris på kvällen. Lilla petra (familjens lilla hund) var spårlöst försvunnen. Letade i en timme men sen blev det mörkt. Grejjen är att hon hade följt med mig och Dina en bit på tur. Men vi gick ca 150 meter längs ena sidan av staketet till hästhagen, sen vände hon plötsligt och sprang tillbaka mot gården så jag tänkte inte mer på det men sen ringde Katie och var upprörd för de hittade inte petra. Fan va vi ropade. Katie trodde hon hade hittat nån att följa efter, typ att nån tagit henne och det kändes inte bra, kände mig skyldig på nått sätt men samtidigt vare det  ju praktiskt taget på tomten som vi gick på tur på, hur kan hon hinna försvinna på den lilla biten.

mmmhhh jag kände mig skyldig tills annika sa att petra hade varit på låven när de tog in hästarna och grejjen var att då var jag redan inne för jag såg de ta in hästarna från mitt fönster. Och mkt riktigt så gick vi ner till Låven (stallet) och där låg Petra och snarkade i sin krubba. åååhhhhhh

Har varit ganska mkt på tur senaste dagarna. Hittat nya vägar i skogen. Finns inget bättre än en skogspromenad på våren =)

nu ska det sovas....gonatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: