The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

okej?!

Kategori: Allmänt

Jag glömde totalt bort att det är valborg idag. Brukade inte valborg vara mer kallt och inte så grönt? åh vad jag minns när vi var 14-15 och firade valborg ute i kymlinge skogen. Grilla och bli full på folköl. Och Jemil råkade dricka dikesvatten (eller var det en av de andra tusen gångerna vi var där ute?) those were the days =). Skulle kunna skriva en bok om alla busiga grejjer jag och emelie hade för oss när vi var teens =).Här i norge verkar inte valborg så hett. Har inte hört nått om det iaf. Så nej, blir inget valborgsfirande för mig i år. Ska vara hemma och färga håret ha ha.

Okej, jag red på cony lite på stora ridbanan idag. Sen drog han iväg och löpte hela långsidan med mig på och rakt upp i ett skogsparti (som tur är är allt instängslat annars hade han nog löpt ända upp till stallet). Jävla kråka, åååh hatar det där och jag blir lite shaky och vill inte rida någe mer men jag måste bara ta tag i det och köra på och inte bli skrämd men fan, jag fick ligga nere vid sadeln med huvudet för o inte få grenar i ansiktet. Okej, bara för det så MÅSTE jag rida imorrn och det ska gå superbra. Grejjen är att jag aldrig ramlat av en häst nånsin and what you don`t know scare u.

Btw, HEJ MAMMA!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Tur att Cony inte är så stor då om du har tänkt träna avramling :). Allvarligt, det är inte så farligt, man blir mest förvånad över att man en sekund sitter på en häst och nästa ligger bredvid.. Hoppas det går bättre med Makker, gulla lite med honom från mig! kram

    2011-05-03 | 21:12:21
  • Kimjennifer säger:

    Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

    2011-06-28 | 14:07:05
    Bloggadress: http://kimjennifer.blogyears.com

Kommentera inlägget här: