The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Lördags-bitter

Kategori: Allmänt

Just nu känner jag mig deppig. Har suttit o glott på datorn i 45 min och nu känner jag mig bara bitter. Inte pga nätet utan bara för att jag hatar den känslan av att "nu måste jag ta tag i dagen" och kommer mig ändå inte för med att göra det.

Är så himla trött på Dina för tillfället. Hon är så himla skällig. Sätter ut henne utanför huset i lång låååååång lina och tänker att nu kan hon skrutta runt och sitta o sola men nej, då sitter hon och skäller på lite saker. Som att hon vill att jag ska göra allt för henne. Det är så hon har spelat mig så länge jag haft henne, hon får mig att göra saker för henne. Hon behöver inte tänka själv. Minns att jag började lära henne att öppna paket och kartonger och få godis ut ur flaskor för att hon skulle lära sig att göra saker själv. Tog ett tag, hon gick fram till paketet, tog tassen på det och sen satte sig, och skällde lite och ville att jag skulle öppna det så hon kunde få godisen. Nu är hon ju grym på dessa saker visserligen, men hon är forfarande himla manipulerande. Ååååh jag vill bara ha en hund som slutar skälla när man ber om det. Ska börja klicka på allvar nu men det känns tungt ibland. Man skäms för att klaga på sin hund eller barn till och med. Man älskar denna varelsen men alla förhållande har negativa aspekter, såklart. Inget i livet är en dans på rosor. Just nu vill jag strypa henne................

Vi ska gå på långtur snart, det brukar göra susen för att lätta upp lite.

Ska aldrig ha en skällig hund igen..............mark my words!

Måste städa. Köpte nya städprodukter i veckan. Blev typ upprymd över det....det är officiellt, Im MONICA!! (från vänner). Måste tvätta oxå, älskar att ha fint omkring mig.

Btw, igår hittade jag en spindel på väggen i sovrummet, den var ganska stor, kanske en cm tvärs över. Det är det värsta jag vet med landet. Spindlar. Jag accepterar alla andra djur, ormar, råttor, insekter i allmänt, sånt som är vanligt att folk inte gillar. Men det enda jag inte gillar är spindlar. Kan vara en syrsa med massa ben, men så fort det är en spindel så är det skräck. Och nu när man bor i en marklåg stuga med massa skrymslen och vrån så börjar jag känna av denna skräcken för dessa djur. Tittar misstänksamt omkring mig. Hittade en stor spindel i påsen där toarullarna låg i. En spindel kröp på min tröja, såg det i spegeln men trodde det var nått skräp, slängde iväg skräpet och det dunsade lite i golvet när den landade, eeeeuuuhhh tjock kropp, blääääääääääääää. Jag måste ju döda dem. Jag kan inte leva med tanken att den ska finnas nånstans i mitt hem. Näää, och jag vågar inte fånga och släppa ut.

Igår hade jag svårt o sova efter spindel-incidenten. Börjar bli lite fobisk här känns det som. När jag är i stallet som har högt, och då menar jag HÖGT i tak och med massor av stor och tjock spindelväv uppe bland bjälkarna så brukar jag ibland stå och stirra upp på det och cringa lite. Usch, tänk vilken size på spindlarna som gjorde den väven.....imse vimse lixom.

Näää nu ska jag slå bort de tankarna................ut och bli på bra humör igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: