The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

livin it up in the garden

Kategori: Allmänt

jag sitter i en sjyst stol utanför stugan just nu. Lite iste och macker springer runt på tomten. Paddan som kan vara olydig sitter i en långlina och klampar runt lite i rabatten. så himla lyxigt att bara behöva öppna dörren så är de ute. Dina sitter ute ganska många timmar om dan och bara tittar på saker. Sen går vi ner till stallet och kollar lite på får och hon är med mig på jobbet ibland. Då får hon strosa runt i rastgårdarna vid kenneln med några andra hundar. Hon är så trött på kvällarna så hon går och lägger sig i min säng timmar innan mig. Så just nu har vi ett bra liv. Så härligt med varmt väder så man kan sitta ute. Macker är tillbaka i stugan. Känns väldigt pigg men så går han ju på smärtis oxå så who knows. Han släpper jag bara ut, han springer lös på tomten typ hela dagen för vi har ingen sele till honom och han får inte ha halsband längre (exakt varför jag har sele på dina, halsband skadar nacken) så han kan lixom inte vara kopplad för tillfället. Härligt hundliv va? Du får inte vara kopplad.

När mamma och pappa kommer så ska vi bygga en liten hage på baksidan av min stuga så det bara är för hundarna att springa ner dit via altanen. BLir nice för Dina att kunna vara lös utomhus oxå. ah det blir sweet helt enkelt.

Nu ska jag storstäda och sen ta en ridtur.

Ha en trevlig helg allihipa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: