The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

life has twists and turns for sure

Kategori: Allmänt

Saker kan vända så fort.

Igår hände allt möjligt skit. När jag skulle lufta hundarna efter lunchen så hittade jag en av dem i kramper. Först trodde jag att han hade fått knas med kistan (magsäcksomvridning är min största skräck här på kenneln) för han gick lixom baklänges och kroppen var krökt som om han skulle spy men sen insåg vi att han hade ett epilepsi anfall vilket han oxå äter medecin för (men jag tänkte att han var safe då och jag hade inte glömt morgon tabletten). Så han repade sig hursomhelst ganska fort och blev lilla skrikiga taxen igen, söta baby <3

Men sen lite tråkigare grejjer. Macker, världens bästa och finaste tax-gutt tillika min lilla husgäst är dålig. Han har varit utvisad i några veckor för en av gårdens hundar löpte och han visade sig omöjlig att ha inomhus då. Så han fick bo lite i kenneln. Sen hade jag massa folk här och han är rätt intensiv så jag tänkte ta in honom nu i veckan igen. Men ack nej för han fick nått strul med vad vi först trodde va ryggen (diskbråck typ) men som visade sig vara nått med nacken som vetten inte kan lokalisera så nu går han på smärtis/kortison och vi hoppas han ska bli ok igen, att det bara är en inflammation eller nått. Åhh jag blev så orolig. När jag såg honom i smärtor så trodde jag inte han skulle komma tillbaka från vetten, fy fan. Han bara skrek så fort han rörde sig och kunde inte lyfta huvet och när han skulle lyfta sitt lilla korvben och kisssa så föll han ihop på marken och bara skrek och skrek. Ok , nu är han rätt mkt dramaking, kan pipa till för det mesta men det kanske är för han har haft ont en lång tid? Who knows. Jag vet iaf att sånna symptomer inte är bra. Men he lived to see another day. Han fick strosa fritt här uppe vid husen idag och vem hittade jag sovandes på min trappa när jag kom hem....min baby-tax. Han vill komma hem <3

Har anpassat mig till vardagen igen. Men känner att jag fick 1000 ggr mer energi efter sällskapet förra veckan. Känner mig otroligt kreativ och mkt säkrare. Älskar detta jobb!

Red idag oxå, nu har jag konstigt ont i mitt cp-ben. Åhhh jag blir så irriterad.

Kommentarer

  • Marre säger:

    Urk stackars tax, låter som Spondylos =/ Hoppas han blir bra, så mycket knas med taxar tyvärr.



    Hoppas ditt cp-ben blir bättre också! Jag har 2 cp ben, urk blir galen.



    MISS YOU!

    Kram

    2011-04-28 | 21:53:41
  • Marre säger:

    Urk stackars tax, låter som Spondylos =/ Hoppas han blir bra, så mycket knas med taxar tyvärr.



    Hoppas ditt cp-ben blir bättre också! Jag har 2 cp ben, urk blir galen.



    MISS YOU!

    Kram

    2011-04-28 | 21:54:09
  • mirre säger:

    ha ha åh marre, saknar dig med, du e toppen!!!!



    usch, lät inte bra med spondylos (ska googla), mmh vet att de har mkt strul för de är så jävla långa men små korvben, knappt ben, bara ett par tassar på en lång kropp and that`s not a good combo.



    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2011-04-29 | 21:09:25

Kommentera inlägget här: