The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

lazy friday

Kategori: Allmänt

svintrött.....ska nog gå o lägga mig snart för jag känner inte att jag sovit så bra sista dagarna. Eller så blir jag trött av detta väder. Idag har det blåst storm...igen, och jag har kommit fram till att av alla olika slags väder så tycker jag MINST om när det blåser. Blääää. Jobbat mkt denna vecka, har varit mkt hundar och jag har hjälpt till en hel del med lammen oxå. Skulle få trillingarna och bara dia från en puppis, hhmm det var ju lätt, not. Binda mamma,lyfta upp och hålla fram en puppe samtidigt som jag håller för den andra och de lammen som inte diar står och suger på mina kläder...mamma får var lite överfull så jag skulle tömma den ena lite mer än den andra.....men jag lyckades ok, dom lever fortfarande så mission accomplished.

Skulle rida idag för första gången på hundra år, men sen blev det till o jobba över och nu ska jag stänga kenneln. Hoppas på o rida imorrn, länge =)

Som vanligt när helgen kommer så känner jag att det är mkt jag vill göra. Får se vad som blir av.

Måste bara säga att jag såg ett litet klipp från svenska Big brother...och nu mår jag JÄVLA ILLA. Hela den där miljön är äcklig och jag skäms o deras vägnar för att dom springer runt och fånar sig. Tänk att det fanns en tid i mitt liv då jag satt bänkad varje avsnitt. Den tiden är förbi, DEFENITIVT!!

ÅH, man ska inte blogga när man är hjärndöd....allt man skriver är  bara trist. Återkommer när jag inte är hjärndöd

god helg

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har också suttit bänkad. Du har blivit en klok kvinna som ifrågasätter o värderar vad du själv tror o tycker! Grown up long time ago! Bara spindlarna kvar! Kram

    2011-04-24 | 19:20:23

Kommentera inlägget här: