The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

here comes the.....RAIN?!

Kategori: Allmänt

Ahhh hallå, man har glömt hur nederbörd i form av regn känns. Idag när jag käkat lunch och skulle gå ut med Dina så hörde jag tappande på fönstret, Could it be? Yes, det spöregnade iskallt regn som matchade den allmänt mörka och grå dagen. Jag kände mig riktigt deppig pga vädret även om jag tycker det är ganska mysigt när det regnar och grejjer. Känner mig uppgiven. Jag har svårt att hantera när det är smutsigt i kenneln och just nu så ser det ut som helvete pga av att allt smälter och lämnar en sörja som både jag och hundarna trampar omkring inne på golven. Jag städar hela tiden, hatar när det är skitigt. Hatar det! Men det är bara o acceptera i ett par veckor till, suck.

Igår föddes de första lammen. Jag berättar mer om det och om fårklippningen och visar bilder senare.... I love the country life <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: