The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

helt alene igen...

Kategori: Allmänt

Oj, veckan gick så snabbt, den var så intensiv och jag hade så trevligt. Först att jobba och bo med Lina och sen kom Emelie och Martin i fredags och vi drog in till oslo och gjorde massa gårds-aktiviteter såsom att strirra på ett får som skulle föda. Satt i ca 3 timmar men till slut födde det 2 fina lamm som vi döpte till Lina och Martin ha ha.

Såå himla kul att jobba med nån som har så mkt erfarenhet som Lina har, hon känner denna gård och folket utan och innan och nu ska jag smälta alla bra tipsen jag fått och sen ska jag införa dem i mitt dagliga arbete. De kommande dagarna kommer de flesta hundarna resa hem och sen blir det som vanligt ett litet tag, sen börjar sommar-kaoset, längtar på nått sätt.

Dina har varit superduktig på senaste. Suttit ute nästan hela dagarna, varit med i kenneln, vallat en bock, gått på långtur. Jätteskönt att hon kan vara med så mkt, hon är typ helt slut på kvällarna.

Nån annan som är helt slut är jag, har inte sovit lika mkt som vanligt och jobbat massor. I fredagskväll var jag så trött att jag glömde ta ut linserna ur ögonen innan jag gick o la mig. Sen på morgonen var jag så lost så jag inte registerade att jag vaknade upp och kunde se ha ha. 

Nu sitter jag här helt ensam i min lilla stuga =(. Trist att allt skojjigt tar slut så snabbt men förhoppningsvis kommer det flera stunder som det varit på senaste. Päronen kommer ju upp snart, om lite mer än 2 veckor.

nu ska jag deppa lite och anpassa mig till vardagen igen.

Ut och städa hos hönorna och sen ner till kenneln och ta kundetid. Blir bra =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: