The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

-16

Kategori: Allmänt

Så kallt. Iskallt i mitt lilla trähus. Iskallt när man ska ut med hundarna som får köldkramp i tassarna efter ca 5 min.

ISKALLT o ha hand om hästar och får hela helgen. Varje gång jag varit nere i stallet och mockat o fixat så tar det ca 2 timmar och blir upptinad,  och då ska man ner igen. Täcken på och av på 5 hästar och en kamp med höbalar och frusna vattenhinkar. Det är misär när det är såhär kallt. Hatten av för alla hästägare på vintern. Jag är plötsligt nöjd med enbart o ha hund. Och dessutom 2 st som inte gillar o vara ute i kylan. Passar perfekt!

...nu ska jag gå o mocka 5 boxar....

burr!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: